2012. augusztus 2., csütörtök

Rejtő Jenő: Piszkos Fred, a kapitány

A nyaralásra két könyvet vittem magammal, és mint az sejthető, ez volt az egyik.
Alapok: Fülig Jimmy egy kocsmai verekedés során véletlenül egy matrózban felejti a kését, és minden hátsó szándék nélkül megy visszavenni jogos tulajdonát, ám a matróz, aki egyébként szállásmester a Honolulu Staron munkát ajánl neki, nem is egyet. Fülig Jimmy tehát a hajó pincére és egyik fűtője lesz egyszemélyben, cserébe mindkét állás után járó fizetést megkapja, csakhogy hetekig le kéne mondania olyan apróságról, mint az alvás. A kedves csavargó minden tőle telhetőt megtesz, még ópiummot is csempész a hajón utazók ételébe, hogy ne tűnjön fel nekik aluszékonysága, s út közben különös barátságba keveredik a hajón inkognitóban utazó St. Antonio főherceggel, akivel még sok mindenen kell túljutniuk.
Vélemény: Ha nekem valaki akár egy hete azt mondta volna, hogy ennyit fogok hangosan nevetni egy könyvön, valószínűleg elég szkeptikusan néztem volna az illetőre. "Még hogy majdnem minden oldalán kacagjak? Lehetetlen." - mondta volna a hitetlen Ginga, de én már hívő vagyok. Nagyon.
Piszkos Fred tényleg a legértelmesebb szereplő a könyvben, és a legravaszabb is. Bár nagyon szerethető szereplő, én mégse mernék a közelébe menni, mert pillanatok alatt eltűnne minden értéktárgyam.
Fülig Jimmy naplója megnyugtatott; nem nekem van a legpocsékabb helyesírásom a világon. Ez a fickó annyira lökött, hogy nem lehet nem megszeretni.
St. Antonio herceg az elején még nyámnyilának tűnt, de aztán megemberelte magát *Spoiler* és előjött az apja vére. *Spoler vége*
Ami még nagyon tetszett, azok a klubbok, Buzgó Mócsing a bizonyos levél után és Nagy Bivaly viselkedése; mindegyik elérte, hogy ne álljam meg röhögés nélkül az adott jelenetet.
A befejezés egy cseppet keserédes volt a címszereplő szemszögéből, de így volt rendjén; Piszkos Fred a tengerre való.
Kedvenc idézet: "Az nevet utoljára, aki először üt." (Röviden és tömören a csavargó filozófia)
Összesen:
Alapötlet: 5/5
Kizitelezés: 5/5
Szereplők: 5/5 (mert többet nem lehet adni, saját szabályaim szerint)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése